Beïnvloeding

Beïnvloeding van SAP vindt op twee manieren plaats: voor u en door u. “Voor u” gebeurt via SUGEN (SAP User Group Executive Network) waarin de VNSG is vertegenwoordigd door bestuursleden en medewerkers van de VNSG. “Door u” is beïnvloeding van de productstrategie van SAP door uzelf.
Afbeelding

De VNSG ondersteunt actief twee beïnvloedingsprogramma's die eindgebruikers de mogelijkheid geven om een productoplossing te beïnvloeden. Hieronder wordt uitgelegd welke het zijn en wat het verschil is tussen beide programma's.

Customer Connection

Het Customer Connection programma heeft betrekking verbeteringen die op korte termijn ontwikkeld en uitgeleverd worden in een volgende productrelease.

Het Customer Connection programma geeft eindgebruikers de mogelijkheid direct structurele verbeteringen in een huidige oplossing voor te stellen. Het idee erachter is dat niet zozeer SAP de drijfveer is voor verbeteringen in de software, maar u als klant/gebruiker zelf. Deze verbeteringen worden.

Ingediende verbeterverzoeken die wordt gesteund door tenminste vijf gebruikersorganisaties worden in principe in behandeling genomen. Binnen de VNSG zijn de focusgroepen het eerste aanspreekpunt voor dit programma. Het Customer Connection programma heeft tot op heden voor uitstekende resultaten gezorgd niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland.

In 2015 staan diverse onderwerpen op het programma. Het actuele overzicht is online te vinden.
Meer informatie over het Customer Connection programma is hier te vinden.

Customer Engagement Initiative

Dit is SAP’s beïnvloedingsprogramma waarbij de verbeteringen op middellange termijn worden toegepast.

SAP wil klanten in een vroeg stadium bij het ontwikkelproces betrekken. In drie cycli per jaar wordt over diverse onderwerpen inhoudelijke input gevraagd. Veel onderwerpen worden alleen voor klanten van SAP opengesteld, maar er zijn ook onderwerpen waarvoor de inbreng van consultants wordt gevraagd. Per onderwerp zijn er drie bedrijven die intensief betrokken zijn bij de discussies en het feedbackproces. Zeven bedrijven zijn minder intensief betrokken en mogen de bereikte resultaten alleen beoordelen. U kunt kiezen in welke vorm u meedoet.

In 2015 starten de cycli op 16 maart, 1 juni en 19 oktober.
Klik hier voor meer informatie over het Customer Engagement Initiative (CEI).

Customer Influence website: dé plek waar beïnvloeding start!

De Customer Influence website is de centrale plek waar alle informatie over SAP’s beïnvloedingsmogelijkheden te vinden is en waar verbeterprojecten worden gestart. 

Op deze website kunnen gebruikers invloed uitoefenen op productoplossingen van SAP. Door te registreren op deze website met uw S-nummer of emailadres wordt u op de hoogte gehouden van komende projecten. Als een relevant onderwerp op de agenda staat, kunt u actief deelnemen door een verbetervoorstel in te dienen, te stemmen op een bestaand verbeterverzoek of aan te melden als gesprekspartner.

Bekendheid geven aan deze initiatieven is belangrijk! Daarom wil de VNSG haar leden goed informeren over dit proces en hen daarin ook begeleiden.


Heeft u vragen over deze beïnvloedingsprogramma's? Dan kunt u Mientje Paais van de VNSG bereiken via mientje.paais@vnsg.nl.

SAP Improvement Finder website

"Wat levert het mij/mijn organisatie op?", is een vaak gestelde vraag. Vandaar dat SAP de verbeteringen uit het Customer Connection progamma op een rij heeft gezet op de SAP Improvement Finder website: http://www.sapimprovementfinder.com.

Door te filteren op een applicatie, industrie of business area kunt u de in productie gebrachte notes en support packages bekijken.

Overige informatie

Customer Advisory Councils
Op de lange termijn vraagt SAP input voor haar strategie. Daarbij wordt in een non-disclosure setting gesproken over het business model, de SAP-technologie en -oplossing, support en service. Klanten kunnen door SAP worden benaderd om in een Customer Advisory Council plaats te nemen.

SAP Roadmaps
Om meer uit uw SAP-investeringen te halen is het belangrijk dat u weet hoe de toekomst eruit ziet. SAP Roadmaps geven inzicht in de huidige oplossing, de reeds geplande innovaties en de toekomstige richting. Via de Service Marketplace http://service.sap.com/roadmap (inloggen met S-user id) kunt u inzicht krijgen in de ontwikkeling van uw SAP-oplossingen.

Er worden ook regelmatig webcasts voor de roadmaps georganiseerd (inschrijven vereist). Kijk op SCN http://scn.sap.com/community/product-and-solution-road-maps voor de actuele agenda en de laatste informatie.

Partners VNSG

Afbeelding

 AfbeeldingAfbeelding

Internationaal

De VNSG maakt sinds 2007 onderdeel uit van het SAP User Group Executive Network (SUGEN). SUGEN is opgericht om de informatie-uitwisseling en kennisdeling tussen SAP gebruikersgroepen te stimuleren en om de samenwerking met SAP op strategische onderwerpen te coördineren. Het is een netwerk van 21 gebruikersgroepen verdeeld over 6 continenten.

Internationaal

VNSG TV