Alles over Customer Connection


Customer Connection programma

SAP reserveert op jaarbasis ontwikkelcapaciteit om diverse verbeterprojecten voor bestaande SAP-oplossingen te bewerkstelligen. Deze verbeteringen worden aangedragen vanuit de gebruikers.

De rol van de VNSG
Input voor deze projecten worden via de VNSG gecommuniceerd naar een of meerdere relevante focusgroepen met de oproep mee te doen. Ook worden deze op de website en in de nieuwsbrief geplaatst.

Het actuele overzicht is op SAP's Customer Influence website te vinden.

Hoe doe je actief mee?

  • Je bekijkt de informatie over over een project op de projectpagina op de Customer Influence website van SAP
  • Je neemt deel aan de diverse calls die gehouden worden
  • Je dient zelf een of meerdere verbeterverzoeken in
  • Je stemt op een verbeterverzoek
  • Wanneer een verbeterverzoek ingewilgd wordt, help je mee aan het testen van de functionaliteit.


Recordings & slides van gegeven webinars

Laatste nieuws

Hoe beïnvloed ik de richting van S/4HANA?

  1. Use Customer Connect via the User Groups to influence S/4HANA.

  2. Be part of SAP’s co-innovation program

Met betrekking tot het beïnvloeden is bovenstaande niet het enige. De VNSG is rechtstreeks met SAP in gesprek om de verdere productstrategie en het licentiemodel mede vorm te geven.

Als u hierover vragen heeft of zelf input wilt geven, dan kunt u contact opnemen met Rob van der Marck, directeur van de VNSG.

Waar moet je op letten bij S/4HANA?

  • Zoals bij de meeste ERP-trajecten geldt ook hier dat Afbeeldingmaatwerk een overstap zwaarder maakt.

  • Begin bij de basis en denk na over de keuze voor je hardware. Een ‘appliance’-model kan handig zijn, maar niet als je SAP-landschap snel evolueert. Dan is een Tailored Data Integration (TDI) model aan te raden.

  • Beschouw S/4HANA (Enterprise Management) niet als een geheel dat eerst ‘af’ moet zijn voordat het ingevoerd kan worden. Vernieuwde onderdelen (dus gereed voor HANA, vereenvoudigd en met Fiori-interface) kunnen zonder problemen naast ‘oude’ onderdelen op dezelfde basis draaien.

  • S/4HANA-onderdelen als Simple Finance en Simple Logistics zijn simpel voor de eindgebruiker, niet per se voor de ‘achterkant’ van de software. Daarvoor kan extra consultancy nodig zijn.

  • Kijk al voordat je aan een overstap begint naar de afhankelijkheden in het totale landschap. Is het allemaal al ‘S/4-compliant’?

FARYS|TMVW wil klaar zijn voor S/4HANA | Lees hier het interview met Inge Opreel, departementsmanager ICT bij FARYS|TMVW

Blijf of de hoogte van alle verbeterinitiatieven!

Meld je eenmalig aan op de Customer Influence website van SAP om op de hoogte te blijven van alle verbeterinitiatieven.
 
1. Log in
2. Ga naar "My Influence"
3. Vink je vakgebieden aan

Aanmelden

Uitgelicht

Elke mening telt voor SAP Customer Influence
VNSG maakt beïnvloeding productontwikkeling tot speerpunt
Marcel Rabe, hoofdbestuurslid bij de VNSG

Lees meer

Downloaden van opgeleverde verbeteringen

De verbeteringen die SAP opgeleverd heeft, zijn ook te bekijken via de website SAP Improvement Finder. Ook is het mogelijk om deze verbeteringen meteen te downloaden!

SAP Improvement Finder

SAP Roadmaps

Bekijk de roadmaps van SAP's oplossingen op de SAP Service Market Place.

SAP Service Market Place