Algemene informatie

AfbeeldingDe VNSG ondersteunt actief twee beïnvloedingsprogramma's van SAP die eindgebruikers de mogelijkheid geven om een SAP-productoplossing te verbeteren. 

We willen zoveel mogelijk leden kennis laten maken met de projecten binnen  twee programma's. Dit doen we via de focusgroepen en onze website. En als er belangrijke, relevante projecten zijn, willen we SAP graag koppelen aan leden die een bepaalde oplossing gebruiken.

Daarnaast worden regelmatig sessies georganiseerd met SAP Duitsland om de initiatieven te bespreken. We kijken samen hoe SAP ons als gebruikersvereniging verder kan helpen naamsbekendheid te geven aan de verbeterprojecten.

De initiatieven die wij ondersteunen zijn:

  • Customer Engagement Initiatives (CEI)
    Verbeterprojecten in toekomstige SAP-oplossingen
  • Customer Connection programma (CC)
    Verbeterprojecten in huidige SAP-oplossingen

Customer Engagement Initiative

Drie keer per jaar biedt SAP een lijst van verbeterprojecten aan waarmee zij aan de slag gaat. De laatste ronde start op maandag 19 oktober.

De rol van de VNSG
De contactpersonen en leden van focusgroepen ontvangen een mail met de uitnodiging naar de lijst te kijken en zich aan te melden.

We zetten deze lijst in onze nieuwsbrief en op de website.

Hoe doe je actief mee?

  • Je bekijkt de informatie over over een project op de projectpagina op de Customer Influence website van SAP
  • Je meldt je aan voor een verbeterproject (vrijblijvend)
  • Als een project doorgaat, samen met de developmentafdeling afspraken inplannen voor interviews, fysieke sessies, calls etc. om functionaliteiten en roadmap te bespreken.
  • Opgeleverde protype mee helpen testen en feedback geven

Customer Connection

SAP reserveert op jaarbasis ontwikkelcapaciteit om diverse verbeterprojecten voor bestaande SAP-oplossingen te bewerkstelligen. Deze verbeteringen worden aangedragen vanuit de gebruikers.

De rol van de VNSG
Input voor deze projecten worden via de VNSG gecommuniceerd naar een of meerdere relevante focusgroepen met de oproep mee te doen. Ook worden deze op de website en in de nieuwsbrief geplaatst.

Het actuele overzicht is op SAP's Customer Influence website te vinden.

Hoe doe je actief mee?

  • Je bekijkt de informatie over over een project op de projectpagina op de Customer Influence website van SAP
  • Je neemt deel aan de diverse calls die gehouden worden
  • Je dient zelf een of meerdere verbeterverzoeken in
  • Je stemt op een verbeterverzoek
  • Wanneer een verbeterverzoek ingewilgd wordt, help je mee aan het testen van de functionaliteit.

Customer Influence website: dé plek waar beïnvloeding start!

De Customer Influence website is de centrale plek waar alle informatie over SAP’s beïnvloedingsmogelijkheden te vinden is en waar verbeterprojecten worden gestart. 

Door eenmalig aan te melden en jouw interessegebieden te kiezen, blijf je op de hoogte van relevante ontwikkelingen. 

Bekendheid geven aan deze initiatieven is belangrijk! Daarom wil de VNSG haar leden goed informeren over dit proces en hen daarin ook begeleiden.


Heeft u vragen over deze beïnvloedingsprogramma's? Dan kunt u Mientje Paais van de VNSG bereiken via mientje.paais@vnsg.nl.


SAP Improvement Finder

"Wat levert het mij/mijn organisatie op?", is een vaak gestelde vraag. Vandaar dat SAP de verbeteringen uit het Customer Connection progamma op een rij heeft gezet op de SAP Improvement Finder website: http://www.sapimprovementfinder.com.

Door te filteren op een applicatie, industrie of business area kun je de in productie gebrachte notes en support packages bekijken, én downloaden.


SAP Roadmaps

Om meer uit jouw SAP-investeringen te halen is het belangrijk dat je weet hoe de toekomst eruit ziet. SAP Roadmaps geven inzicht in de huidige oplossing, de reeds geplande innovaties en de toekomstige richting. Via de Service Marketplace http://service.sap.com/roadmap (inloggen met S-user id) kun je inzicht krijgen in de ontwikkeling van jouw SAP-oplossingen.

Er worden ook regelmatig webcasts voor de roadmaps georganiseerd (inschrijven vereist). Kijk op SCN http://scn.sap.com/community/product-and-solution-road-maps voor de actuele agenda en de laatste informatie.

Blijf of de hoogte van alle verbeterinitiatieven!

Meld je eenmalig aan op de Customer Influence website van SAP om op de hoogte te blijven van alle verbeterinitiatieven.
 
1. Log in
2. Ga naar "My Influence"
3. Vink je vakgebieden aan

Aanmelden

Partners VNSG

Afbeelding

 AfbeeldingAfbeelding

Handige links